Girl model

Detta är en hemsk dokumentär som jag såg i vintras, det värsta är att det är på riktigt. Det handlar om en 13 årig flicka från landsbyggden i Sibiren, hennes familj är väldigt fattig. Hon såg sin chans att kunna bli modell , för då kunde hon tjäna ihop lite pengar till familjen och då kommer modellagenturer och kollar på olika tjejer från därifrån där hon bor. Dom säger typ "Du måste banta" " Du är för fet för att vara modell" " Din hy är inte perfekt"  "Dina höfter är för breda" blabla..osv. Att få ta den kritiken som ung tjej måste vara bland det värsta som kan hända. Självförtroendet måste sjuka rejält, jag fattar inte hur man kan vilja ha det som ett jobb att leta modeller men samtidigt kritisera unga vackra tjejer! Hon får iallafall ett modelljobb att åka till Japan där det utlovas pengar. Hon är 13 år och åker iväg helt ensam till ett stort främmande land och hon kan varken engelska eller japanska, och ska klara sig helt själv. Istället för att komma hem med pengar kom hon hem med skulder. Vart är modellbranchen påväg egentligen?

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Mysan -

Busenkel tävling på Bloggen! En helt ny Mobilväska som står som pris. Skynda in.

Trevlig Midsommar Mysan

2012-06-21 @ 15:52:28
URL: http://aldrigvilamysan.blogg.se/
Postat av: Karin Fröderberg

Det är en fruktansvär branch

Svar: Verkligen:(
Josefine Olsson

2012-06-22 @ 11:58:01
URL: http://mejkme.blogg.se
Postat av: Sabina Hägglund

Snart gräver de upp benrangel från kyrkogårdarna för att alla är för "feta" för dem ;)

2013-12-23 @ 20:06:57
URL: http://theblackponny.blogg.se

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0