Info om Thailand

Vi bodde i Ao-Nang, vid Krabi. Hotellet hette Aonang Villa Resort och låg precis vid stranden. Nära hotellet fanns massa resturanger och affärer. Man kunde även lätt ta en båt över till olika öar för att det fanns hur många båtar som helst. Så läget på hotellet var perfekt, nära till nästan allt.
 
Det jag var mest positivt överraskad över var att männsikorna i Thailand var så himla vänliga, även om engelskan inte var så bra så försökte de verkligen. Alla hälsade och log när man gick förbi och sa "Sawat-dii kaa" som är deras hälsningsfras för tjejer.  
 
Maten var helt fantastiskt de har t.ex vårrullar, grönsaksrätter, fisk & skaldjur, kyckling, Pad Thai m.m alltså väldigt fräsch mat med mycket grönsaker och nötter. Till efterrätt fanns det en hel del färska frukter, allra mest vattenmelon och ananas. Jag åt det säkert 4 gånger per dag.
 
Omgivningen var underbar. Man satt och åt frukost med havsutsikt och åt kvällsmaten vid solnedgången. Runt om där vi bodde fanns det massa berg och djungel, vilket var riktigt häftigt och man märker att det inte alls liknar länderna i Europa. Det kändes som typ Karibien! Den känslan fick jag. Havet var verkligen kristallblått på vissa ställen.
 
Shoppingen var bra. Dock liknande saker överallt men fick med mig en massa fina saker därifrån, pruta är ett måste om man är i Thailand. Man kan få tag på riktigt billiga saker då. 
 
I princip är allting billigt i Thailand, både maten och shoppingen.
 
 
Hur ska man kunna beskriva denna resa? Finner inga ord helt enkelt. Kommer att lägga upp bilder i olika omgångar här i bloggen. Börjar här med info om Thailand.
 
 

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Diman Dilir

härliga bilder!

2013-12-19 @ 22:16:30
URL: http://nattstad.se/dimand
Postat av: Anonym

hej, var är det rosa passet du la ut på instagram från?

2013-12-20 @ 12:10:12
Postat av: Sara

Åh bodde på det hotellet i November förra året! Så himla fint, gud vad jag längtar tillbaka när jag ser dessa bilder :')

2013-12-20 @ 12:55:36
URL: http://www.saraklintberg.blogg.se
Postat av: Maja

Kan du göra en Thailand haul på vfm?

2013-12-21 @ 11:19:39
Postat av: Anonym

Gud va fint

2013-12-22 @ 20:20:58
Postat av: Olivia

Vilken mysig blogg!! Älskar bilderna, det var inte sista gången jag kom in här. kram

2013-12-22 @ 21:00:57
URL: http://www.nattstad.se/oliviabergstrom
Postat av: Charlotte Andersson

Ser ut att ha varit riktigt skönt! Såg att du fotar med likadan kamera som jag, vilket objektiv fotar du med? Superfinal bilder! :)

Svar: Ett 50 1,4 objektiv, kram :)
Josefine Olsson

2013-12-22 @ 22:45:33
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ååh men gu så härligt och gott allt ser ut :)

2013-12-23 @ 01:07:27
URL: http://bibliotekoffashion.blogspot.se

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0