tandställning

Fråga:
Hej ! 
Kan inte du berätta mer om när du tig bort din tandställning och hur det kändes. Hur länge ska man ha plast skenan ?
 
Svar: Hejsan! Visst kan jag det. Jag hade min tandställning i cirka 2 år tror jag. De sa 1,5 år men det behövdes ännu längre. Jag är otroligt nöjd att jag hade tandställning, även om det var en jobbig period i mitt liv. Hehe vet att det låter kontigt men det påverkade mig otroligt mycket som person, blev mycket tystare och skrattade aldrig med öppen mun. Gjorde allt för att dölja tandställningen.
 
Jag hade inte en vanlig tandställning utan en keramik tandställning (en sån här) som är mer osynlig. Det kostade runt 300 kronor per tand men hade bara i överkäken. Blev runt 1800 kronor samanlagt men det var lätt värt det eftersom att man har tandställningen så pass länge. 
 
Jag hade inte snea tänder eller så utan jag hade överbett, så jag hade inte så mycket ont i tänderna. Tandställningen hade jag i både över och underkäken, för när jag ändå hade i överkäken kunde jag lika gärna ha i underkäken. Nu har jag en tandskena varje natt för att tänderna inte ska dra sig tillbaka, vet inte hur länge jag ska ha den men antar några år!
 
Oavsett hur jobbigt det var för mig att ha tandställning så är det värt det, lovar. Har nu fina tänder föralltid. Jag ler otroligt mycket mer nu än innan jag hade tandställning. Känslan när man tar bort den är OBESKRIVLIG. Här är ett inlägg när jag precis hade tagit ut den. Så tveka inte på att skaffa, gör det bara! 
 

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Felicia

Vet inte varför men jag blev så glad när jag läste det här.. :) har snart haft tandställning i 1 och ett halvt år och ska få ta ur överkäkens den 13 november. Det som du skrev nu beskriv min "tandställnings tid" helt. Och när du skrev att när man tar ut den är obeskrivlig blev jag så glad så längtar så mycket nu... Älskar dig och din blogg

2013-10-28 @ 21:04:23
URL: http://liishan.blogg.se
Postat av: Felicia

Vet inte varför men jag blev så glad när jag läste det här.. :) har snart haft tandställning i 1 och ett halvt år och ska få ta ur överkäkens den 13 november. Det som du skrev nu beskriv min "tandställnings tid" helt. Och när du skrev att när man tar ut den är obeskrivlig blev jag så glad så längtar så mycket nu... Älskar dig och din blogg

2013-10-28 @ 21:04:52
URL: http://liishan.blogg.se
Postat av: Astrid

Men vänta....fick du betala för din tandställning? Fick du den för du ville skaffa den eller för att du var tvungen att göra det? För jag har ochså haft tandställning men jag behövde inte betala nåt även fast jag gjort en operation och dragit ut tänder..Men det är väl olika I guess

2013-10-29 @ 12:40:58
URL: http://mysweetsinmylife.blogg%2Cse
Postat av: ebba

Detta var exaakt vad jag behövde nu! Satte in min för 2 månader sen och har 1 år och 10 månader kvar med den. Hoppas tiden går fort!

2013-10-29 @ 16:45:18
Postat av: selma

Varför fick du betala för din tandställning? Eller betalade du bara för att du hade keramik tandställning? : )

Svar: Japp, för keramik tandställningen <3
Josefine Olsson

2013-10-30 @ 19:06:33
URL: http://selmasliv.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj, vad billigt för en tandställning. Jag har en nu, som jag fick betala själv, och den kostar drygt 30k. Väldigt skilda priser!

2013-11-01 @ 09:54:36

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0