min hudvårdsrutin

Får ofta frågor angående min hudvårdsrutin så här kommer den...
1. Börjar först med att tvätta ansiktet med L´oreal skin perfecting cleansing milk och tar den i hela ansiktet för att få bort sminket. Fungerar även bra att ta bort ögonmakeup med. Jag har den som är anpassd för blandhy.
2. Har länge haft Nivea mattifying toner (ansiktsvatten) för kombinerad hy och den har fungerat väldigt bra. När den tog slut började jag med Boots Botanics cleansing toner all bright. Jag tar ansiktsvattnet med en bomullstuss för att få bort allt överflödigt smink, jag skulle inte kunna klara mig utan ansiktsvatten! Man märker verkligen hur smutsig man blir i ansiktet bara över natten. Så skönt att få bort det!
 3. Just nu använder jag Nivea mattifying som både dag- och nattkräm som även den är anpassad för blandhy och inte täpper till porerna. Ibland kan jag bli torr på vissa ställen i ansiktet och då brukar jag använda Locobase repair, det blir annars så fult när man sminkar sig och huden flagnar.
4. Produkter mot finnar. Jag har nyligen börjat använda Clinique anti-blemish spot treatment gel som minskar risken för acneutbrott och förbättrar läkningen. Lugnar även rodnad och irritation (enligt Kicks hemsida). Jag tycker den fungerar ganska bra, har bara använt den i någon vecka så lite svårt att säga vad jag tycker om den men jag ser iallafall en skillnad. Ibland så punktbehandlar jag finnar med Basiron 5% men tycker den torkar ut hyn alldeles för mycket och jag blir lätt röd av den. En gång i veckan använder jag Botanics shine away mask som tar bort överflödigt fett.

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Josefine Luna

Tenker du noengang over at produktene du bruker kan inneholde hormonforstyrrende stoffer? Eller at produktene kan være testet på dyr? Eller at klærne du kjøper kanskje er produsert i kina og laget av barn?

2014-04-01 @ 21:49:34
Postat av: Alexandra

Älskar din nya header! :D

2014-04-01 @ 22:27:52
URL: http://alexxandra.blogg.se
Postat av: kaffehörnan

Ser fina ut

2014-04-02 @ 02:23:24
URL: http://www.kaffehornan.se

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0