miljöpartiet<3

 
Är både glad, ledsen och irriterad över EU-valet. Det bästa tyckte jag var att Miljöpartiet fick näst mest röster, jag gillar verkligen det som partiet står för, bland annat feminism, miljön, mot rasism m.m vilket jag tycker är några av de allra viktigaste frågorna just nu. Hade jag fått rösta hade jag inte tvekat en sekund på att rösta på Miljöpartiet.
 
Det som gjorde mig mindre glad var de där 10 procenten som SD fick. Vilka människor sjunker så lågt genom att rösta på ett sådant parti? Det gör mig så jävla arg och ledsen. Har inte folk fått lära sig mer i skolan? Istället för att skicka hem invandrare bör man kolla vad som sker runt om i världen, de flesta kommer hit av en anledning och då är det våran skyldighet att hjälpa till. Sen att de har skyltat om att de vill förbjuda tiggeriet i Sverige. För det första kommer de från URFATTIGA länder, de sitter där på gatorna av en anledning, för att överleva vardagen. Det gäller samma sak där, det är VÅRAN skyldighet att se till att alla har det bra oavsett vilket land man kommer ifrån. Det är nyttigt för alla att se vilka kontraster som existerar runt om i världen, alla har det inte lika bra som oss i Sverige.  Det är riktigt förnedrande av SD att sätta upp sånna affscher. Har dem ingen empati alls eller? Varför sparka på dem som redan ligger ner?
 
Sen att Nationella Fronten från Frankrike fick allra mest röster och några saker de står för är att återinföra dödsstraff och stoppa invandringen gör mig rädd, riktigt rädd. Vet ni vad det värsta är?! Att de har sagt att förintelsen alltså andra välrdskriget är en bagatell i historien. SKAMLIGT!!! Partiet får fler mandat i EU än vad HELA Sverige får tillsammans. Det var även andra högerextrema som fick ett stort stöd i EU-valet som Grekland, Tyskland och Danmark.
 
Vart är vi påväg? Har de som röstat på dessa partier inte lärt sig någonting om jämställdhet och att alla har samma värde? Detta är så kränkande att jag inte vet var jag ska ta mig till.
 
HEJA Miljöpartiet som är mot rasmism, för jämställdhet och kämpar för miljön!♥♥♥

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Alice

Det roliga var att jag precis hade suttit och läst igenom miljöpartiets åsikter på deras hemsida för jag var intresserad av deras politik. Direkt efter går jag in på din blogg och så har du skrivit det här. Vilken tajming<3

2014-05-27 @ 15:58:05
Postat av: Frida

Jag tycker att man får rösta på vilket parti som helst, men jag tycker inte man borde rösta på SD.

2014-05-27 @ 16:03:14
URL: http://fridaamazing.blogg.se
Postat av: Sofia

Så bra inlägg och det är ett så viktigt ämne att ta upp. Jag förstår inte hur man kan blunda för historian, som exempelvis andra världskriget. Det är så sjukt vidrigt och ja, vi har demokrati i Sverige och man ska få rösta på vilka man vill. Men om man tycker att några som har nazistiska och rasistiska värderingar borde få styra över Sverige/Europa, då kanske man ska tänka ett varv extra.

Blir glad av att du tar upp sånt här på din blogg, för det är så viktigt. Stor kram till dig!

Svar: Tack snälla du! Kram<3<3
Josefine Olsson

2014-05-27 @ 16:13:45
Postat av: Jonna

Jag håller helt med i om vad du skriver. Frankrike får mer mandat eftersom dom är ett större land än sverige, så inte så mycket att göra. Jag tycker annars vi borde vara riktigt stolta över sverige, jag menar det var "bara" 9.8 % som röstade, alltså var 20e svensk. Men tänkt att det bara är en i ett helt fotbollslag. En liten stackare som inte har mycket till hjärna. Men tänk domdär andra som faktiskt har röstat emot SD. Vi borde vara stolta över Sverige där majoriteten röstar emot SD till skillnad från vissa andra länder där högerextrema partin är bland de tre största.

2014-05-27 @ 17:26:08
URL: http://lifeaboutjonna.blogg.se
Postat av: matilda ♡

Jag tycker att miljöpartiet är otroligt bra! Är sjukt glad över att dem fick så pass många röster. Men som du skriver är det helt sjukt att folk faktiskt röstar på SD eller dessa högerpartierna i dem andra länderna, som dessutom är mycket värre än SD. Usch det är riktigt läskigt!

2014-05-27 @ 17:34:12
URL: http://matiiildaa.blogg.se
Postat av: Maja

Heja miljöpartiet!

2014-05-27 @ 18:11:48
Postat av: Magdalena

Själv hade jag röstat på Socialdemokraterna om jag fått välja, då jag tycker deras frågor om skola/utbildning och arbetslöshet är jätte bra. :)

2014-05-27 @ 18:33:11
URL: http://magdalenasaltarski.blogg.se
Postat av: Josefine

Jag håller med dig till 100 %! Tror du och jag har väldigt lika åsikter när det gäller politik. Jah står också för jämställdhet och miljön! Rasism, nazism eller några andra främlingsfientliga åsikter är jag starkt emot. Blev jätteglad när jag läste att Miljöpartiet fått fler röster med också jätteledsen när så pass många röstat på Sverigedemokraterna... Att partier som nationella fronten ens är tillåtna är fortfarande en gåta för mig.

2014-05-27 @ 20:17:51
Postat av: Mathilda

Ååh gud vad bra skrivet!! Jag håller med dig helt! Det är sjukt vad som händer just nu och att så många väljer att rösta på SD. Det är så himla sant det du skrev, att man kan behandla människor så illa.. Det är riktigt skrämmande. Hoppas på en lösning av denna katastrof! Kram på dig finis <3

2014-05-27 @ 21:07:08
URL: http://www.mathhildas.devote.se
Postat av: Carolina

jag håller med till dig viss del, men med tanke på att Åkersson inte fått uttrycka sig utan blivit baud så pass att poliser har fått ingripa kan man tänka sig en del sympatiröster, och alla har rätt till sin åsikt.
På tal om vad man lär sig i skolan, vad lär du dig i skolan?
SD vill inte KASTA ut någon, vad de däremot vill är att släppa in mindre invandrare och kämpa för att behålla det ariska svenska, alla ska vara lika osv. Jag är emot SD men du borde läsa på din fakta innan du skriver politik-inlägg och kallar folk för idioter.

2014-05-27 @ 23:25:07
Postat av: Stins

Carolina, håller inte med dig. Allt det Josefine sa var rätt.

2014-05-28 @ 11:45:46
Postat av: Jonna

Jag håller med Carolinas SISTA MENING. Jag är emot SD men du borde läsa på din fakta innan du skriver politik-inlägg och kallar folk för idioter. Jag har samma tankar om partierna som dig Josefine, gillar inte SD & älskar miljöpartiet. Men tänk på att politik är en stor grej och man måste verkligen veta vad man snackar om, alltså så borde man vara väldigt politiskt insatt om man ska sitta och skriva ut de på bloggar. Man ser ganska snabbt om personen vet mycket om politik eller inte när man läser dessa texter.

Svar: Man behöver inte veta så mycket om politik för att skriva ett sådant inlägg. Jag står för det jag säger och det håller jag fast vid det, jag vet vad SD:s politik innebär. Detta är min personliga blogg och ingen politisk debatt.
Josefine Olsson

2014-05-28 @ 23:40:16
URL: http://lifeaboutjonna.blogg.se
Postat av: Sina

Helt rätt av dig Josefine att skriva detta! Man borde visa din text för Sverige demokraterna så att de får vett i deras låga iQ hjärnor. De borde skämmas tills döden, man ska inte ha en värld med rasistisk och nazisktisk omfattning. Man kan säga att andra världskriget kommer till liv, igen. De borde definitivt ändra på sin idiotiska politik!
Kraaam :)

2014-05-30 @ 10:13:06
Postat av: Sina

Helt rätt av dig Josefine att skriva detta! Man borde visa din text för Sverige demokraterna så att de får vett i deras låga iQ hjärnor. De borde skämmas tills döden, man ska inte ha en värld med rasistisk och nazisktisk omfattning. Man kan säga att andra världskriget kommer till liv, igen. De borde definitivt ändra på sin idiotiska politik!
Kraaam :)

2014-05-30 @ 11:45:18
Postat av: Sina

Helt rätt av dig Josefine att skriva detta! Man borde visa din text för Sverige demokraterna så att de får vett i deras låga iQ hjärnor. De borde skämmas tills döden, man ska inte ha en värld med rasistisk och nazisktisk omfattning. Man kan säga att andra världskriget kommer till liv, igen. De borde definitivt ändra på sin idiotiska politik!
Kraaam :)

2014-05-30 @ 11:45:19
Postat av: Sina

Helt rätt av dig Josefine att skriva detta! Man borde visa din text för Sverige demokraterna så att de får vett i deras låga iQ hjärnor. De borde skämmas tills döden, man ska inte ha en värld med rasistisk och nazisktisk omfattning. Man kan säga att andra världskriget kommer till liv, igen. De borde definitivt ändra på sin idiotiska politik!
Kraaam :)

2014-05-30 @ 11:45:20

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0