solarium innan man reser?

Grunda inte i solariet 
Strålsäkerhetsmyndigheten rekommenderar inte att man grundar i solarium före en solresa. Den som solar i solarium löper en ökad risk att få hudcancer, och då speciellt risken för malignt melanom. När huden får vänja sig gradvis vid vanlig sol, som under den svenska våren, bygger den upp ett visst eget solskydd. Eftersom solariestrålningen inte har exakt samma sammansättning som solstrålningen har den inte samma effekt på huden. 

Källa: strålsäkerhetsmyndigheten.

Har funderat litegrann på solarium  för att få en grund men har sökt runt lite på nätet så inser jag att jag inte ska sola solarium innan Thailand. Jag blir röd som en tomat när jag åker utomlands trots att jag använder solkräm. Som ni ser i texten här ovanför. Inte värt att sola solarium när man ökar risken att få hudcancer...Kanske värt för stunden men inte på lång sikt.
Kommer hem som en röd räka haha :)

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Ägna tiden i Thailand i skuggan, särskilt i början. Jag garanterar att du kommer bli brun ändå.

2013-12-08 @ 12:48:26
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Diman Dilir

säger som ovan!:)

2013-12-08 @ 13:51:20
URL: http://dimandilir.forme.se
Postat av: Ditte

Varför sola alls! Du blir brun i skuggan också.Har solat mycket i mina dagar, då visste man inte bättre och har malignt melanon både i ansiktet och på kroppen. Inget att göra åt nu, för detta ligger lagrat i kroppen dedan säkert 30-40 år tillbaka. Ha keps eller solhatt och njut i skuggan. Färgen kommer ändå.
Lycka till och ha dt skönt i Thailand.
(Har varit där många gånger, men måste nu avstå. Tyvärr!)

2013-12-08 @ 14:03:02
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Elin

Det är inte bara pga hudcancer man inte ska grunda i solariet, i solariet är det endast uva strålar (det gör dig brun) i solen finns det både uva och uvb, och uvb strålarna gör att huden blir tjockare och på så sätt skapa ett naturligt solskydd. Så att sola solarium för att förebygga att bränna sig fungerar inte. :)

2013-12-08 @ 14:50:37

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0