De behöver våran hjälp!

Svälten i Afrika just nu är stor.Jag har sett och läst en massa hemskheter, barn & vuxna som svälter ihjäl!De behöver våran hjälp just nu !




Vi kan berätta i siffror. Det brukar vi göra. Men vem kan egentligen ta in att tolv miljoner människor på Afrikas horn drabbas av den värsta svältkatastrofen i världen på 60 år? Tolv miljoner. Kan du se dem framför dig?

Efter en vecka i världens största flyktingläger, Dadaab i nordöstra Kenya, famlar vi fortfarande för att greppa helheten.

Siffror blir så abstrakta. Att titta in i ett barns ögon när de slutar att reflektera solen är däremot konkret.

Vanmakten hos en förälder när allt är gjort. När en omänsklig vandring till slut är över och allt visar sig ha varit förgäves.

I ögon utan glans speglar sig bara döden. Vi har sett många matta ögon." Taget från aftonbladet.se






Jag kommer definitivt skänka 50 spänn!!!

Allt är taget från www.aftonbladet.se

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]


Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0