skilda föräldrar

Fråga: Hur är det att ha skilda föräldrar? När skiljdes dina föräldrar och var du ledsen? Kram
 
Svar: Mina föräldrar flyttade isär för ungefär ett år sedan. Men jag fick reda på att de skulle skiljas för 1,5 år sen. När jag fick reda på det kom det som en chock men ändå inte, för jag kände det på mig. Jag blev otroligt ledsen (läs den här texten från den tiden). Jag grät väldigt mycket den perioden men sen kom sommaren så började tänka på annat, men det började närma sig den 1 September, då pappa skulle flytta. Kommer ihåg den dagen precis, mådde så himla dåligt över detta. Var så himla tomt i huset, fåtöljen där pappa alltid satt och kollade på sporten var tom. Det satt ingen pappa där. Det gjorde så ont i hjärtat och var så ledsen i skolan att jag fick gå hem.
 
Min mamma och pappa flyttade inte isär pga att de bråkade utan de var bara vänner. Vilket känns så himla skönt! De är än idag väldigt bra vänner och vi alla äter middag tillsammans någon gång i veckan, vi reser allihopa tillsammans som en familj. Jag trivs lika bra hos mamma som pappa och det är kul att kunna ha två rum att dekorera hihi =)
 
Jag har blivit så mycket starkare som person efter den här "resan". Även om jag fortfarande inte är van att bo på två ställen så har jag på något konstigt vis vänjt mig lite. En positiv sak är att hos mamma har vi nu våran älskade katt Viggo som vi aldrig hade skaffat om mina föräldrar hade bott tillsammans för att pappa vill inte ha ett husdjur hehe.
 
Jag har även kommit närmare mina båda föräldrar, jag får mer tid med var och en. Vi kan prata om precis allt med varandra. Jag är så glad över att de är så pass bra vänner och inte är som hund och katt.
 
Jag älskar min familj otroligt mycket och de finns där i alla lägen♥
En ganska djup text men för att göra en lång historia kort...det är jobbigt att ha skilda föräldrar men jag vet att det kommer att bli bättre och bättre... =)
 
Brukar inte skriva sånna här texter men kände för att dela med mig. Man skriver ju oftast om allt som är positivt men bakom alla dessa bloggar så döljer det sig en massa saker ni inte vet om. Jag är inte glad hela tiden, men jag kämpar på så gott jag kan!♥

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Wilma

Är det du eller jag som skrivit texten? Mina föräldrar berättade att dom skulle skijas i somras, och inte för att dom bråkade utanför att dom inte var kära utan bara vänner, ett bra team. Vi reser tillsammans, äter en del middagar tillsammans osv. Jag är rätt ny med det här och det är fortfarande väldigt jobbigt för mig, men du gjorde det mycket bättre bara genom den här texten!

Svar: Så skönt att man inte är ensam!! Massa kramar till dig <3<3
Josefine Olsson

2013-11-13 @ 21:22:11
Postat av: Julia Lyxell

Hej Josefine! Jag är en tretton årig tjej som har haft samma "problem" som du. Mina föräldrar skildes för sju år sedan, jag va sju och förstod igenting. Dom skildes dock för att dom onte kom överens om det mesta.
Jag bor ungefär varannan vecka hos mamma och varannan hon pappa. Gör du det samma?
Jag älskade när min familj va alla tillsammans varje morgon vid frukostbordet osv. Men ibland kan jag tycka det är skönt att få slippa min mamma ibland, och ibland min pappa.
För att slappna av och få egentid med var och en av dem.
Men jag tänkte bara säga att jag är glad att jag inte är ensam, och säga att jag tycker din blogg är mega bra och du är verkligen sjukt vacker!
Kramar Julia! :)

@julialyxell på instagram :)

Svar: styrkekramar till dig <333 puss
Josefine Olsson

2013-11-13 @ 22:21:24
URL: http://julialyxell.blogg.se
Postat av: Valentina

Hej!
Mina föräldrar är också skilda! Men det är bra nu, jag finns <3
Jag bara undrar en sak, har du några syskon, isåfall hur många Pär är de? Kram! Stort fan!! <3 älskar dig & din blogg kram krAm

Svar: Har 1 lillasyster som är 11 år <3 styrkekramar <3<3
Josefine Olsson

2013-11-13 @ 23:07:22
Postat av: Anonym

Söt!

2013-11-13 @ 23:26:49
Postat av: saranda

jätte fint skrivet!!

kolla gärna min blogg:
-mode
-skönhet
-träning
-musik

2013-11-13 @ 23:41:16
URL: http://sarandas.blogg.se
Postat av: Emma

Vad skönt att dina föräldrar är vänner och att ni kan umgås ändå! :)

2013-11-14 @ 19:17:58
URL: http://emmandens.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej! Mina föreldrar är också skilda, men dom skilde sig när jag var 2 år. Jag var ju så liten så jag fattade ju inte det då, men nu är jag 12 år och min mamma och pappa bor 5 timmar från varandra. Jag bor för det mästa hos mamma för jag går i skola i närheten där jag och hon bor. Så jag träffar inte pappa så mycket. Jag saknar honom otroligt mycket när jag är hos mamma.
Älskar dig och din blogg! Kram<3

2013-11-16 @ 14:10:15
Postat av: Jessica

ÄLSKAR DIN BLOGG!

2013-11-19 @ 14:41:10
URL: http://viserinte.blogg.se

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0