Naturalbox + tävling

Fick hem en Naturalbox för någon vecka sen och jag är SÅ nöjd! Perfekt för mig som är ett hälsofreak.
♥1. Anti-aging hand therapy från Phenomé.
♥2. Flapjack - perfekt före/efter träningen!
♥3. Flapjack - Golden Oat.
♥4. White Tiger - Energidryck.
♥5. Bodylotion från Nonique.
♥6. Manukabär från Go for life.
Sen även lite prover.
 
TÄVLING:
Tänkte nu köra igång en tävling där ni kan vinna en sån box (inte denna utan nästa månads box)
 
Skriv ditt bästa hälsotips så är du med och tävlar! Lycka till♥ Avslutas 7:e november.
 

HAR MAILAT FÖRETAGET!!!
 
 
http://klarajt.blogg.se/ ÄR VINNAREN!! GRATTIS <3
 

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: sally

Tänk alltid att du har ett val när du ska äta något, det nyttiga valet eller det onyttigare valet. T.ex om du ska dricka så väljer du vatten framför läsk eller om du ska köpa mat på t.ex mcdonalds så ta en sallad istället för en cheeseburgarmeny.
Jag har även alltid ett paket russin i väskan om jag blir akut sötsugen eller småhungrig, istället för att stoppa i sig massa choklad osv. :)

2013-11-03 @ 15:12:26
Postat av: Hanna och Malin

Mitt bästa hälsotips är.. POPCORN MED CHIPSDIPP (den orangea). Detta kanske inte är det hälsosamaste men det är sjukt mycket nyttigare än vanliga chips med det blir supergott! TESTA

POPCORN + CHIPSDIPP
/Kram Malin

2013-11-03 @ 15:15:55
URL: http://FFORSBERG.BLOGG.SE
Postat av: Agnes

Mitt bästa hälsotips är faktiskt en Handscrub man kan göra hur enkelt som helst hemma. Man blandar socker, olivolja och citron, skrubbar in händerna med en klick, sköljer av och torkar och händerna är mjuka och inte torra längre.

2013-11-03 @ 15:33:28
URL: http://photolife.devote.se
Postat av: Anonym

Mitt hälsotips som har hjälp mig personligen enormt mycket är att byta ut alla ohälsosamma godsaker mot hälsosamma godsaker! Låter kanske enkelt och tråkigt men tro mig, detta gör dig så gott om du vill leva ett sunt liv. Man ska inte ta bort det goda i livet (snacks, pizza, glass) som många tror för att bli mer hälsosam och få drömkroppen. Detta är något som alla faktislt förtjänar, lite fredagsmys eller liknande. Kroppen behöver det till sitt belöningssystem! Då dessa saker är så onyttiga o ger oss ett osunt beroende kan man bara byta ut det mot hälsosamma varianter!! Mkt godare, mer mättande, nyttigare och dessutom hindrar det sötsuget efter ett tag när man har lagt onyttigheterna åt sidan en stund. Så det jag vill komma till är: Byt ut glassen mot yollibox, pizzan kan du göra själv med bra ingredienser, ät nötter ist för godis eller baka ditt eget hälsosamma godis!
Viktigast av allt: Unna dig, men i nyttig variant. Hoppa inte över mål utan ät regelbundet. Välj nyttigt, det är minst lika gott ;)

2013-11-03 @ 15:49:01
Postat av: Amanda

Mitt bästa hälsotips: Sömn! För att orka hålla energin uppe när man tränar är det viktigt att få en bra och lagom lång sömn.

2013-11-03 @ 16:11:52
Postat av: Elin

Mitt bästa hälsotips är att träna regelbundet ,äta det man vill och omringa sig med folk som gör en lycklig och glad! Om inte det räcker kan man ringa nära kompisar, shoppa, fika på något mysigt fik, blogga, eller lyssna på musik. Det är viktigt att må bra, så se till att göra det! :)

2013-11-03 @ 16:18:24
URL: http://ells.blo.gg
Postat av: Denice Eriksson

Dricka ordentligt med vatten ett väldigt vanligt tips men ett riktigt bra tips bra för hud och kropp och man mår så mycket bättre!

2013-11-03 @ 16:21:56
URL: http://denice.blogg.se
Postat av: frida

Gå på zumbapass!! Det är verkligen sååå kul och härligt! Man träffar massa människor och dansar till energiska låtar! Ni kommer inte ångra det, jag lovar :D Ett stort plus är att man blir riktigt svettig och bränner verkligen mycket samtidigt som man har kul. Jag skrattar alltid under passen! Go Zumba!

2013-11-03 @ 16:33:44
Postat av: Jennelie Danielsson

Märket VEMMA. Det är drycker som bara består av naturliga ämnen. Tillskillnad från Redbull/celisus/ rockstar etc. som består av kemiskt producerat taurin och koffein och en massa socker och ämnen som är farliga för kroppen så består vemma dryckerna och shakerna av endast naturliga ämnen som får dig att orka mer. 12 olika vitaminer som en juice av blandning av mangostan grönt te och aloe vera, det funkar som en energidryck och det smakar GRYMT. Perfekt för dig som tränar. Kramar :)

2013-11-03 @ 16:34:34
Postat av: Elin

Mitt bästa hälsotips är att ALDRIG handla på tom mage, varför ? Jo för att om man är mätt så blir man inte lika sugen på att köpa dom dåliga grejerna som glass,kakor,godis och läsk.
Detta funkar verkligen för mig man kan koncentrera sig och stå imot mycket bättre om man inte går hungrig.

2013-11-03 @ 16:51:58
Postat av: Alva

Mitt bäst hälsotips är att fokusera på dig själv och ingen annan.
Tänk på vad du vill och strunta i vad dom andra gör eller hur dom andra tänker.
Om du fokuserar på dig och hur du ser ut blir du gladare än om du skulle fokusera på hur dom andra ser ut och vad bra dom är.

Jag har fått mer träningsglädje och blivit mer peppad av att bara fokusera på mig och vad som är bra för mig.

2013-11-03 @ 17:41:28
Postat av: NathalieL💗

Hej Josefine! Jag är såsom du ett träningsfreak och älskar att träna. Mitt hälsotips till dig är att träna på något roligt. Om du gör det blir det samtidigt lättare även om gymet är ett alternativ kan du göra flera av dem träningarna hemma. Om du inte har vikter hemma kan du använda dig av saker som väger till exempel två-tre mjölkpaket osv! Du kan hitta på massa roliga och effektiva övningar . Sen gäller det att hålla en bra kost och den viktigaste måltiden på dagen är ju frukosten då man fyller på sitt energiföråd för hela dagen därför bör du äta en blandad frukost till exempel en Omelätt, en smörgås och några äpple skivor. Och sen är ju motivationen viktig också lycka till med ditt tränande nu! Hoppas verkligen jag vinner denna tävlingen eftersom denna kategorien passar mig perfekt som är ett stort träningsfreak! Kram❤️

2013-11-03 @ 17:50:43
URL: http://natlins.blogg.se
Postat av: Moa

Detta är ett hälsotips till folk som är godisfreak som jag va( haha) funkar perfa!

Vänj gommen: Lär dig att tycka om nya, nyttiga livsmedel så vill du så småningom inte ha de feta och onyttiga.

2013-11-03 @ 18:24:34
URL: http://byymoa.blogg.se
Postat av: Matilda

Jag är jättegärna med! :) Mitt bästa hälsotips är att försöka motionera varje dag! Man blir mycket piggare och gladare av det. Jag rör på mig varje dag och mår mycket bättre nu än vad jag gjorde för två år sen då jag knappt rörde på mig alls :)

2013-11-03 @ 19:11:39
URL: http://mahtildas.blogg.se
Postat av: Ottilia

Mitt bästa hälsotips är att göra som sin kropp säger. Lyssna inte på någon annan än din egna kropp! Om du tillexempel tränar, sträva inte för att vara starkare än den där personen, eller vara snabbare än den där personen. Försök att slå ditt egna rekord hela tiden och jämför dig inte med andra. Inom träning måste man alltid börja någonstans, tillexempel så kanske du bara kan springa 2 km första gången, men då klarar du kanske 2,5 nästa gång! Försök slå DITT EGNA rekord, ingen annans :)

2013-11-03 @ 19:17:35
URL: http://ottiliahl.blogg.se
Postat av: Ottilia

Mitt bästa hälsotips är att göra som sin kropp säger. Lyssna inte på någon annan än din egna kropp! Om du tillexempel tränar, sträva inte för att vara starkare än den där personen, eller vara snabbare än den där personen. Försök att slå ditt egna rekord hela tiden och jämför dig inte med andra. Inom träning måste man alltid börja någonstans, tillexempel så kanske du bara kan springa 2 km första gången, men då klarar du kanske 2,5 nästa gång! Försök slå DITT EGNA rekord, ingen annans :)

2013-11-03 @ 19:17:38
URL: http://ottiliahl.blogg.se
Postat av: Ottilia

Mitt bästa hälsotips är att göra som sin kropp säger. Lyssna inte på någon annan än din egna kropp! Om du tillexempel tränar, sträva inte för att vara starkare än den där personen, eller vara snabbare än den där personen. Försök att slå ditt egna rekord hela tiden och jämför dig inte med andra. Inom träning måste man alltid börja någonstans, tillexempel så kanske du bara kan springa 2 km första gången, men då klarar du kanske 2,5 nästa gång! Försök slå DITT EGNA rekord, ingen annans :)

2013-11-03 @ 19:17:39
URL: http://ottiliahl.blogg.se
Postat av: Hanna

Mitt tips är att äta sunt!Jag själv är 11 år och för ca 5/6 veckor sedan slutade jag äta NÅGOT onyttigt.Sen kan man lägga upp ett scema när och hur man ska träna och när,vilka övningar man kan göra hemma osv.Jag har gått ner några kilo på det.Sen att gå ut att gå självklart.Hoppas värkligen att jag vinner:D

2013-11-03 @ 19:30:28
URL: http://hannaofswedenn.devote.se
Postat av: Annie

Mitt bästa hälso tips är nog att man alltid ska tänka possessivt! Även om man inte märker resultat på någonting med en gång så förbättras man och det tycker jag är viktigt att tänka på :) jag tror det var typ det du menade.. Hehe;) ha det bra! Kram!<3

2013-11-03 @ 19:44:00
URL: http://annieolsson.blogg.se
Postat av: Moa

Mitt bästa hälsotips är: att man ska dricka mycket mjölk för detär bra för både naglar och hår, sen ska man dricka vatten eftersomatt man kan bli mörk under ögonen om man dricker för lite och sover för lite. Det är ocksä jätte bra att äta broccoli speciellt för kvinnor.

2013-11-03 @ 20:06:42
URL: http://moaviktoriia.blogg.se/
Postat av: Jonas

Nu vet jag visserligen inte om den här tävlingen gäller killar också. Men mitt bästa hälsotips är att dricka MINST 3 koppar grönt te per dag. För varje kopp innehåller sjukt mycket antioxidanter.

Samt så mättar även grönt te, och bränner kalorier =) Grönt te kostar ju dessutom inte mycket heller, och gillar man inte te.

Så kan man köra på grönt te i tablett form istället =)

2013-11-03 @ 20:27:47
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Isabella

•RÖK INTE, varje cigarett förkortar livet med 5 minuter.
•Träna minst 2 gånger i veckan.
•Rör på dig/gå ut och gå minst en halvtimme perdag.
•Ät bär, frukt och grönsaker. "Ett äpple om dagen håller doktorn på stan".
•Vi behöver ljuset så sitt inte inne när det är sol ute.
•D-vitamin finns i solen och ger oss energi så sola regelbundet.
•Att sitta vid datorer, mobiler och Ipads mycket ökar risken för hjärt och kärlsjukdomar.
•Ät och drick hälsosam mat och dryck.
•Njuta av livet, bara leva det i nuet och inte bry sig om vad andra tycker och tänker om saker och ting utan bara ha sina egna åsikter.
•En fika då och då är också bra, även lördagsgodis bra för att det gör en glad. Vi behöver det för att vara lyckliga. Vetenskapligt bevisat är också choklad väldigt bra, mörkchoklad ger minskad risk för stroke.
•SÖMN, sömn är lika viktigt som träning. Minst 8 timmar ska man sova per natt.

2013-11-03 @ 20:43:12
URL: http://izabellaelvira.blogg.se
Postat av: Ellen Bäckström

Mitt bästa hälsotips är att bränna minst lika mycket energi som du stoppar i dig. Så håller du dig fit och mår bra!

2013-11-03 @ 21:02:57
Postat av: Amanda

Mitt bästa hälsotips är att inte vara så fixerad över sin kropp! Om man hela tiden går runt och tänker på hur tjock man är t.ex så mår man inte bra. Var glad för den du är och hur du ser ut! Alla är unika och fina på sitt sätt, man måste inte vara pinnsmal eller ha mellanrum mellan låren. Du är fin precis som du är, så må inte dåligt över din kropp. Ingen är perfekt!

2013-11-03 @ 21:03:59
Postat av: Amanda

Mitt bästa hälsotips är att inte vara så fixerad över sin kropp! Om man helatiden går runt och tänker på hur tjock man är t.ex så mår man inte bra! Man måste inte vara pinnsmal eller ha mellanrum mellan låren. Alla är unika och fina på sitt sätt! Så må inte dåligt över din kropp. Ingen är perfekt!

2013-11-03 @ 21:11:50
Postat av: Ebba Brobeck

Mitt bästa hälsotips är såklart att motionera men även att byta ut godiset mot hallon och andra bär på helgen för det är också sött, stoppar sötsuget och ersätter det onyttiga :)

2013-11-03 @ 21:21:29
URL: http://ebbabrobeck.blogg.se
Postat av: Diman Dilir

Att le. Låter så cheesy men det gör mycket! :)

2013-11-03 @ 22:37:15
URL: http://dimandilir.forme.se
Postat av: Emelie

Att inte skippa måltider! Det gör att man blir hungrigare så att man äter mer nästa gång man ska äta, det är betydligt mycket bättre att äta mindre vid oftare tillfällen. Sedan att försöka dra ner på det onyttiga, och byta ut saker och ting mot mer nyttiga saker som fullkornspasta istället för vanlig pasta. Sedanär detoxkså jättebra att motionera, men det viktigaste för ett hälsosamt livsstil är såklart det man äter.

2013-11-04 @ 08:55:15
URL: http://fames.se/eemelie
Postat av: Imen

Mitt hälsotips: Att vara självsäker och inte bry sig om vad andra tycker.
Det låter inte som en hälsotips men gör såå mycket nytta. Vågar man inte stå upp för sig själv kommer man aldrig någonstans.
Det gör en glad och man mår helt allmänt bättre och påverkar andra i omgivningen oxå:)
Det påverkar en på många sätt! :)

2013-11-04 @ 16:33:52
Postat av: Anonym

Mitt hälsotips: Att vara självsäker och inte bry sig om vad andra tycker.
Det låter inte som en hälsotips men gör såå mycket nytta. Vågar man inte stå upp för sig själv kommer man aldrig någonstans.
Det gör en glad och man mår helt allmänt bättre och påverkar andra i omgivningen oxå:)
Det påverkar en på många sätt! :)

2013-11-04 @ 16:39:39
Postat av: Alva Berglund

Mitt bästa hälso tips är väldigt enkelt och något alla bör tänka på. Det är att man inte blir inte tjock av en onyttig måltid, och man heller inte blir smal av en hälsosam. Så alla bör sluta stressa över vikt och ändra hela sättet att äta på om man vill nå resultat!

2013-11-04 @ 17:18:32
Postat av: Julia Brodin

Mina hälsotips: Om man är beroende av godis/sötsaker, ta godisförbjud i ca ett halvår till att börja med. Hade själv det i våras, mer för att tjäna pengar kanske, men det var fortfarande riktigt nyttigt. Ät grönsaker, är själv sjukt dålig på det. Men har börjat med att göra en sallad till det jag äter när jag kommer hem från skolan, riktigt gott.

För att orka med allt plugg i skolan och ligga med bra betyg är det bra att äta rätt, så som grönsaker och inte för mycket mat med fett i. Sen är det väldigt bra att ut och motionera. Ta sig en spring tur eller promenad när man kommit hem från skolan någon gång. Man sitter ju inne hela dagen i skolan och får oftast inte så mycket friskluft! Jag lovar att det hjälper. Det var mina bästa hälsotips, som jag kan komma på!

2013-11-04 @ 17:54:19
URL: http://fames.se/juliabrodin
Postat av: Mathilda

men åh jag har massa hälsotips jag vill dela med mig av ju! men ett av mina bästa tips är att inte begränsa sig allt för mycket. att på en gång sluta med dricka, godis, kakor, vita kolhydrater, osvosv. trappa ned istället och ha en dag då man kan ha lite treats. ifall man begränsar sig för mycket på en gång kan det sluta upp med att man faller tillbaka eller till och med får värre vanor än innan.

2013-11-04 @ 20:48:23
URL: http://mstigeback.blogg.se
Postat av: Saga

Mitt hälsotips är att lära sig att utgå från sig själv. Det är kanske inte rimligt för just DIG att gå den där morgonpromenaden innan jobbet/skolan därför att du ska upp tillräckligt tidigt ändå och samtidigt vill du sova dina 8-9 timmar.

Tycker du att springning är så sjukt tråkigt? Ja, men prova ett danspass och se om dy tycker det är roligare!

Hatar du havregrynsgröt? Ät något annat nyttigt och gott till frukost <3
Jag har själv behövt tvinga mig ut för att springa de senaste veckorna och har nu(som du :D) provt på något sinningpass, dans/jympa och core. Jag har tagit reda på vad JAG tycker är bra träning. Så lätt att tro att det bara är att springa som fungerar när man ska träna kondition, det enda som visas på tumblr/weheartit osv.

Utgå från dig SJÄLV. Vad DU tycker är kul, vad DU tycker att du hinner och vad du tycker är gott. Du gör detta bara för dig och då kan det inte vara någon annan som får bestämma hur du ska göra det, om du inte trivs med det som bestäms(säger alltså inte att du ska skrota din PT om du har kört med en sån;) ).

KRAM!<3

2013-11-04 @ 21:24:38
URL: http://madebysaga.blogg.se
Postat av: Minna

Mitt bästa hälsotips är att det är viktigt att ha en tid för sig själv, slappna av.. Tänka på vad man verkligen vill och hur man mår. Man ska komma underfund med om något behöver ändras och vad man borde prioritera mer. Som sömn.. Se till att lägga ifrån dig mobilen en viss tid. (Som jag ska göra strax haha)
Eller du kanske vill hinna laga en extra god och härlig frukost full med ämnen som din kropp behöver? Gå upp lite tidigare eller förbered dagen innan.
Hitta en balans i livet. Om du har stressen upp över öronen.. Ta en promenad eller sätt dig och andas ut.
För att jag ska få en balans försöker jag tänka mycket på det här & jag går också på poweryoga som är ett jätte bra tips!
Nu ska jag sova och gå upp och äta en god frukost som jag blir glad av.

2013-11-04 @ 21:29:40
Postat av: Emelie A

Mitt bästa hälsotips är att man ska kunna äta allt man vill och känner för emellanåt! Med måtta såklart - men man ska aldrig förbjuda sig att äta någonting, jag av alla människor vet att det kan gå så otroligt fel om man utesluter saker ur sin kostcirkel. Träna regelbundet, men sluta aldrig äta. Om man tycker om choklad, skall man få äta lite choklad ibland om man vill och känner för det - man ska inte utesluta det helt.

Hälsa för mig är att må bra. Hälsa för mig är att känna sig lycklig, att känna att man inte går miste om något. Hälsa för mig är INTE att vara alltför smal och att känna att man inte kan unna sig vad man tycker är gott ibland, då och då.

Unna dig ibland och du kommer både må bra och se bra ut! :)

2013-11-04 @ 21:34:12
Postat av: Sanna

Mitt bästa träningstips är balans inom följande.
Mat- Sömn- Träning.
Hitta en rytm som funkar så kommer du må super och kunna träna mer än om det är obalans!

2013-11-04 @ 21:51:14
URL: http://sansann.blogg.se
Postat av: Helena i Uppsala

Sov ordentligt!

2013-11-05 @ 16:40:46
Postat av: Mirjam

Jag är gärna med och tävlar! :)

Mitt bästa hälsotips är att undvika farliga e-ämnen och sötningsmedel som ofta finns i olika färdigrätter, drycker, godis mm. Just sötningsmedel är något som konstigt nog verkar vara väldigt populärt bland "hälsosamma" människor som gör allt för att hålla sig i form. Eftersom syntetiskt framställda sötningsmedel inte kan brytas ned av vår kropp som vanligt socker och därmed skada vår hälsa, förstår jag inte hur detta kan vara så populärt. Tycker absolut att man ska undvika konstiga tillsatser så gott det går, satsa på så naturlig mat som möjligt!

Ha det bra!

2013-11-05 @ 17:11:49
Postat av: Julia

Jag har många tips att dela med mig av men om jag ska välja ett så blir det nog lite det som man kanske hör ganska mycket av, att tänka på vad som är bra för en själv och komma ihåg att alla är olika och har egna metoder för att lyckas. Men något som jag tror skulle funka för ganska många (det funkar jätte bra för mig) är att göra mycket på sin fritid, och ta mig inte fel nu, för när jag säger göra mycket så menar jag inte att ta tupplurar hela tiden och bara sitta och göra läxorna hela dagarna eller sitta och spela hela tiden. Jag menar som att ta promenader,umgås med vänner, kanske gå på gym eller gå på dans pass eller liknande. För om man har något kul att göra så koncentrerar man sig på det men om man sitter utan något att göra så får man lätt för sig att man är hungrig men man orkar inte fixa mat så det blir lätt att man stoppar i sig godis eller andra onyttigheter för att det går fortare.
+ tänk på att alltid ha någon god frukt (eller liknande) hemma som du kan äta istället om det skulle komma ett sådant tillfälle ändå.

Och jag hoppas verkligen att jag vinner för jag tror verkligen att det kunde vara början för ett mer hälsosamt "liv", jag följer redan tipset som jag skrev men jag behöver lite mer än så känner jag, och jag får inte annars för mig att köpa sådant och min familj är inte heller så inne på det så jag har inte riktigt någon annan som "peppar" mig och så.

Jag hoppas att detta kunde hjälpa någon eller att någon kommer uppskatta detta tipset =)
Kram<3

2013-11-05 @ 19:01:51
Postat av: Galina

Mitt bästa hälsotips är att försöka motionera varje dag! Äta bra mat är viktigt

2013-11-05 @ 19:12:55
Postat av: Linda

För de som gillar grönt te är mitt hälsotips att låta det dra längre än vanligt (ca 2-3 min) och istället låta det dra ca 7 min, eller längre för dem som vill. Genom att göra så utvinner man mer antioxidanter ur tebladen! :)

2013-11-05 @ 19:30:30
Postat av: Lydia

Mitt tips är att man alltid ska försöka hålla sig motiverad! Om man tex vill ta en PW och man inte har träffat kompisar på ett tag så kam man ju PW tillsammans! Att bara träna på ett gym kan i längden bli tråkigt. Så försöker variera! Träna på gymet ibland och ut och spring ibland! Mitt sista tips är att ära nytigt, då känner man sig frächare. Men man ska såklart unna sig goda fikor då och då! :)

2013-11-05 @ 19:51:34
URL: http://www.lydiaamolin.blogg.se
Postat av: Klara

Mitt bästa hälsotips är att vara med de man älskar och ge mååååånga kramar
•Det är gosigt
•man blir glad
•det är faktiskt vetenskapligt bevisat att man blir gladare och mår bättre och blir gladare av fysisk beröring (Asså kramar mm.) och att det förlänger livet om man kramas åtta gånger per dag. Sen är det väldigt viktigt att dricka vatten och att sova och undvika stress. En grej sim är überviktig under vintern är att smörja in händer, nagelband och ansikte för att återfukta huden. Sen är det bara att vara positiv och le mycket! Så mår både du och din omgivning toppen! ;D

2013-11-05 @ 20:04:05
Postat av: Wilma

Hej, Mina hälsotips är att man ska äta på rätta tider. Menas med att man inte ska gå runt och små äta utan äta bra måltider vid rätt tidpunkt. Själv hatar jag att åka till gymmet när jag vet vad som väntar mig.. Jag själv tycker det bästa sättet om man vill träna men inte tycker det är alls kul med massor med maskiner så funkar olika pass. Man behöver verkligen inte gå på samma utan variera mellan olika pass. Ett annat väldigt bra tips är att man sätter upp mål för sig själv, välj inte omöjliga mål utan ta korta mål som tex " Jag ska sluta med godis chips och läsk och träna minst 3 dagar i veckan " det har verkligen funkat för mig. Träna med kompisar, det blir mycket roligare! Hoppas att du tyckte om dom tipsen!

2013-11-06 @ 18:47:50
URL: http://wilmasimonzon.devote.se
Postat av: Michaela och Ebba

Mina bästa hälsotips är att man måste ha kul när man tränar, annars slutar man efter ett tag och blir inte motiverad. Så man måste hitta något man verkligen tycker är kul och också tänka på slutresultatet, vad man gör det för. Tänk att få sin drömkropp, tänk alltid på det när du tränar. Även i de jobbigaste stunderna, det är ju det man kämpar för. Att få en hälsosam och vältränad kropp, men även att ha kul när man tränar, annars så funkar det inte och man tänker bara "åh, vad jobbigt, nu måste jag träna, nej jag skiter nog i det, det är ju så tråkigt". Så det är nog det viktigaste av allt. Att hitta något man verkligen tycker är kul och även tänka på slutresultatet. Det är såklart viktigt att äta rätt också, det räcker inte bara att träna. Man måste äta nyttigt och bra för att bygga muskler, hålla sig frisk även för att inte bli tjock såklart, haha. Så istället för att ta den där stora stora pizzan med extra ost och en massa grejer och i slutänden bli tjock så kan man äta nyttiga och även goda saker och få kroppen man alltid drömt om. Det är även väldigt viktigt att inte stressa när man ska fixa och äta mat, och att inte äta så himla mycket snabbmat. Visst, det gör såklart inget om man äter onyttiga grejer ibland, det måste man såklart få unna sig, bara det inte blir en vana! Sen är det ju också viktigt att få tillräckligt med sömn, dricka mycket vatten och helt allmänt försöka undvika stress. Btw, älskar din blogg, bäst är den!!

2013-11-07 @ 15:43:18
URL: http://nattstad.se/ebbaomichaela
Postat av: Klara

Jag har många hälsotips som jag tycker är bra och följer t.ex. som att dricka grönt te och äta var tredje timme för att hålla igång magen. Men mitt absolut bästa tips är att le. Le till människor du möter, le och säg tack när någon håller upp dörren för dig, le till läraren när hen har genomgång och le när du går hem från skolan. När man ler aktiveras massvis med muskler i ansiktet så det blir samma effekt som att träna! Om du ler på vägen från skolan har du sedan massa energi till att plugga!
Och såklart betyder le att man ska vara glad. Lycka inifrån är hälsa det!

2013-11-07 @ 17:17:57
URL: http://klarajt.blogg.se/
Postat av: klarajt.blogg.se

Wow, wow, wow! TACK!

2013-11-21 @ 20:55:37
URL: http://klarajt.blogg.se/

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0