alla dessa tankar

Så var vi tillbaka på ruta ett, typ. Jag har varit otroligt deprimerad under hösten, jag är en såkallad övertänkare.  När jag får alldeles för mycket fritid har jag för mycket tid att tänka på allt. Alla problem blir så mycket större. Nu har jag varit ledig i flera veckor och då har jag all tid att tänka på allt, jag fick bort mina dåliga tankar under några veckor, från Thailand till typ veckan har jag mått bra. Jag bearbetade dessa tankar och tänkte positivt! Tror att Thailand räddade mig en aning, mådde så bra där. Det var som att alla problem var bortblåsta. Men nu har dessa onda tankar kommit tillbaka, och det är alla möjliga tankar. T.ex är jag otroligt rädd att förlora någon i min omgivning. Tänker på alla olyckor som kan ske och hur jag ska klara mig om jag skulle förlora någon nära mig. Jag tänker även mycket på skilsmässan, även allt har gått så bra så kan jag inte sluta tänka på vissa saker. När man kollar på gamla bilder på hela familjen och sånt. Jag är även rädd att jag inte är tillräcklig för alla runt omkring mig, jag vill att alla ska må bra. Mår någon dåligt mår jag själv dåligt. Sen har jag även prestationsångest över allt jag gör. Jag jämför mig för mycket med andra istället för att vara lycklig med det jag har. Vad har hänt med mig? Vart tog den där lilla självsäkra tjejen vägen? Eller hon har aldrig funnits där nu när jag tänker efter.  Fast mitt självförtroende har försämrats sen jag kom in i tonåren och började äta mindre, tänka på utseendet och aldrig vara nöjd med mig själv.
 
Mår dåligt av minsta lilla misstag jag gör, det kan handla om att jag sa något förra veckan( te.x -"det har gått bra för mig i skolan nu, fick ett B på svenskan") sen när jag ska sova börjar jag tänka på det, lät det skrytsamt? Varför var sa jag det? Tänk om hon/han tycker det? ÅH varför??? Även om det är ett pyttelitet problem. Tankarna förvärras typiskt nog när man ska sova. Jag har nog haft alldeles för mycket fritid nu på sistone, blir bättre när vardagen kommer igång och går tillbaka till vanliga rutiner. Då har jag inte tid att tänka på all skit. Jag har ännu inte funnit mig själv, vem är jag? Måste även bygga upp ett starkt självförtroende och våga tro på mig själv. Jag är dålig på att visa mina känslor, när någon frågar hur jag mår så säger jag oftast att jag mår superbra, vilket jag egentligen inte mår. Jag vill inte att någon annan ska må dåligt så låtsas allt är bra hela tiden.
 
Note to myself: Tänk/oroa inte så mycket, Josefine. Njut och ha kul! 
 
J A G O R K A R I N T E M E D D E S S A T A N K A R
Bildkälla: här.
 
Sen vill jag säga att jag har världens finaste vänner och familj som finns för mig i ur och skur! De märker när jag mår dåligt och vi kan prata om precis allt med varann.
 
Brukar inte skriva så djupa texter men kände för att dela med mig, om någon kanske kan känna igen sig. Allt är inte så "perfekt" som det kanske ser ut.

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Tova

Jag är nästan precis likadan Josefin.. har så otroligt svårt att sova på kvällarna. Tänker på allt jag gjort och sagt, och så mår jag bara dåligt av det.

Svar: Hoppas att det blir bättre fina du! Massa kramar <3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 16:52:37
URL: http://tovalindberg.blogg.se
Postat av: Anna

Usch jag känner ingen det där :( Hoppas det blir bättre snart!

Svar: Jag med! kram <3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 16:58:10
URL: http://annaskalla.se
Postat av: Simona

Overthinking, en talang som är mindre bra. Har den också! Men du är stark Jossi, det vet jag. Du är en så bra förebild för alla dessa tjejer som delar med dig och inte lägger en "perfekt yta". Så stark du är! Puss

Svar: Min fina vän! Du är bäst <3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 17:00:42
URL: http://simonapaulina.blogg.se
Postat av: molly svedin

Vad jobbigt att du känner så, Josefine. Brukar också tänka alldeles för mycket ibland, särskilt på kvällarna. Man får dumma tankar om saker som man egentligen inte vill göra/tänka på, men det är kanske inget vi kan göra åt. Vi alla har våra svaga punkter, och då är det bra att det finns folk som stöttar oss. För ingen förtjänar att må dåligt!

Hoppas du känner dig bättre, du verkar vara en riktigt fin och bra människa och det är alltid roligt att läsa din blogg för du är så sann i det du skriver!

kram

Svar: Tack fina du! Detsamma, blir så glad<333 kram
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 17:07:35
URL: http://mollyannasvedin.blogg.se
Postat av: 15 årig tjej

Du är en jätte bra förebild och du är stark, även om du själv kanske inte tycker det. ♥ Jag har ätstörningar sedan några månader tillbaka och det är rent av sagt ett helvete.. Men din blogg ger mig alltid hopp och glädje. Tack för en underbar blogg!

Svar: Du är så stark tjejen!!! Tack för att du är så snäll mot mig. KRAM
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 18:20:57
Postat av: Salma

Jag känner verkligen igen mig! Jag bara hatar det där. Hoppas du mår bättre snart när skolan börjar igen. :) ps. Jag bara älskar din blogg. Du FÅR inte sluta!

Svar: Tack fina du! Kram
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 18:32:46
Postat av: Louise

Härregud känner igen mig så sjukt! Varför måste såna här tankar finnas? :(

Svar: Ellerhur?:((
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 18:56:59
URL: http://shinebright.blogg.se
Postat av: Ida

Hallå jag är precis likadaan.. Ända sen 8:an har jag vetat att jag måste göra saker för att må bra, jag tror att vara ensam hör ihop med det här.. Nu vet inte jag om du är singel eller inte men jag har "kommit fram till" eller vad man ska säga att när jag är med folk mår jag bättree och känner mig lyckligare. Även om jag inte vågar satsa på alla killar och är rädd för att våga men att göra och vara med folk är det bästa! Precis som du skrev! <3

Svar: Precis! Kram till dig Ida<3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 19:25:28
URL: http://idaforsbeerg.blogg.se
Postat av: Hanna Jansson

Hej :) Känner verkligen igen mig i en del och att det alltid blir så här på loven och när man har mycket fritid, varför?
Men hoppas du mår bättre snart! och jämför dig inte med andra, du är jättebra precis som du är och din blogg är också jättebra! :)

Svar: Detsamma, tack fina du! Kram
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 19:54:50
URL: http://hannajanssson.blogg.se
Postat av: P jossan skapare

Det gör så ont att läsa detta, lider verkligen med dig. Vi må inte ha den bästa kontakten, men om du vill prata om saker eller bara vill ha en vän, så finns jag alltid för dig<3.

Svar: Bästa Simon!!!!!!!!! <3<3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 19:55:08
Postat av: Emelie

Jag är också lite sådär, får man för mycket fritid så går man runt och tänker på mycket saker man lyckas skjuta undan när man har saker för sig och fullspäckat schema. Det är rätt tufft då :/

Svar: Exakt! <3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 20:55:24
URL: http://nattstad.se/bymelli
Postat av: Anonym

Känner också så ibland.... :( Men du ska veta en sak! Jag är avis på dej! Du verkar vara världens finaste person! kram <3

Svar: Åh fina du! kram
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 21:06:35
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Även jag känner igen mig. jag är själv en övertänkare och har svårt att sluta tänka på saker (som jag tänkt på om och om igen). Svårt att bestämma vad man ska tänka på tyvärr..

Svar: Precis... kram
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 21:46:24
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: SOFIA

Du är inte ensam om att tänka i dessa banor! Jag övertänker också ofta saker samtidigt som jag har prestationsångest när det gäller mycket jag gör. Tror tyvärr det är ganska vanligt. Men vill också bara passa på att säga att din blogg är jättebra. Du verkar som en toppentjej! Kram på dig.

Svar: Tack fina du! Blir så glad. Kramis <3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 22:19:45
Postat av: Maja

Precis likadan har inte vågat säga till någon än... Jag kan tänka på saker som liksom hände för typ flera år sedan saker som jag har dåligt samvete för.

Svar: Samma här....kram
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 22:21:27
Postat av: sanna

Hej Josefin!
På något sätt känns det ändå skönt att vete att det faktiskt finns någon som känner och tänker precis som jag. Samtidigt är det hemskt för jag är ju själv medveten om hur jobbogt dessa tankar är. Jag är rädd flr livet, är ständigt rädd för att någon i min närhet ska bli sjuk eller försvinna. Jag är också väldigt rädd för att någonting hemskt ska hända mig så att jag inye kan finnas dör för alla i min närhet och se till att dom har det bra. Jag har ocksp skilda föräldrar och vet precis hur det är. Jag vill hela tiden se till så att alla har det bra och att alla känner sig trygga. Ibland försöker jag släppa de där tankarna och försöka att sluts oroa mig. Det tar ju enormt mycket på krafterna att stöbdigt oroa aig för vad som kan hända. Man måste försöka tänka positivt och tänka lite mer på sig själv ibland. Jag är också viktig precis som alla andra och man måste unna sig saker/upplevelser som ger än energi. Vet inte vart jag vill komma med detta. Men vi måste sluta oroa oss för vad som kan hända och istället läggs energin på något som ger posetiv energi och glädje. Kram till dig och tack för din braiga blogg! ♡ / sanna

Svar: Gud vilken bra kommentar Sanna!!! Blir så glad. Exakt, det kan bli vårt nyårslöfte :D Massa kramar till dig <3<3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 22:22:00
Postat av: Emma H

Känner verkligen igen mig! För mycket fritid skapar jobbiga och osäkra tankar, trodde det verkligen bara det var jag. Och att tänka tillbaka på något man har sagt, att den har uppfattat det på ett annat sätt, tänker så ofta, men egentligen så kommer de inte ens ihåg vad man sa. Hoppas det det bättre med dig!!

Svar: Detsamma Emma! Kram
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 22:23:19
Postat av: Hanna

Du skrev just precis så jag känner. Känns ändå skönt att det inte bara är jag som känner så. Har också ganska dåligt självförtroende och mår lätt dåligt bara jag ser någon som ser ut att må lite dåligt, även om hon/han inte alls gör det. Det är jättebra när man skriver om problem eller "mindre bra saker" med en själv. Jag tror då att många som läser känner igen sig och vet att hon/han inte är ensam. Jag tycker att fler borde skriva sånt här, då många unga tjejer har dåligt självförtroende. Tack och fortsätt att blogga lika bra Josefin, kraaaam

Svar: Sååå söööt!!!! Massa kramar till dig <3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 22:40:18
Postat av: Anna-Ida

Jag tänkte skriva, sluta tänk på det, men det är säkert supersvårt och inget du kan göra åt det.
Du ska inte oroa dig för vad andra tycker om dig, do it your own way, yolo!

Du är den finaste, underbaraste tjejen! Du sprider så mycket glädje i bloggen och i videos.

Varje gång du tänker på dåliga saker ska du försöka tänka ut exakt allt som gjort dig glad under en dag, vecka eller något. Tänk glada tankar och var glad att du t.ex. iaf har en mamma och pappa, alla har ju inte det! Tänk på de positiva sakerna i livet, KRAM!

Svar: Åh tack så mycket för kommentaren! Du är bäst. KRAM
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 22:45:22
URL: http://annaidas.blogg.se
Postat av: Kajsa

Åh gud vad jag känner igen det där. Är precis likadan själv, tänker och gräver ner mig i minsta lilla skitsak typ :/
Men jag tror att det blir bättre när man kommer ur de jobbigaste åren i tonåren.
Älskar din blogg och du verkar så himla go, kram <3

Svar: Tack fina Kajsa! Kram<3
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 23:29:50
URL: http://kajsaochtuvas.devote.se/
Postat av: Maja

Känner igen mig exakt! Verkligen läskigt nästan, tänker också på det värsta som kan hända, tror jag skämmer ut mig, tänker på mitt utseende. Har aldrig gjort det förut, men i höst har det vart extra mycket!
Visste inte mycket om dig innan för jag är en ganska ny läsare, men detta gjorde mig mer till en större läsare då jag känner igen mig själv i dig!
Kram på dig, och vi alla är perfekta!

Svar: Blir så glad!! Tack fina Maja. kram <33
Josefine Olsson

2014-01-05 @ 23:50:05
Postat av: Agnes

Förstår dig verkligen, du är inte ensam med tankarna. Ställer mig också för många och höga krav och tänker på saker man kunde ha gjort bättre och säga annorlunda och stå upp för sig själv. Och inte vara nöjd med sitt utseende och allt sånt. Men det känns ändå skönt att veta att man inte är ensam. Tankarna som kommer upp när man ska sova. Att man inte vill att någon nära ska försvinna. Och att ja oj nu får jag inte glömma det och inte det, sen måste jag träna och just det matte läxan, hur ska jag hinna allt. Känner verkligen igen mig i det du skriver! Men du verkar vara världens härligaste person, du är fin på alla sätt, så det ska du komma ihåg. Man får helt enkelt tänka på det som är bra!... Försöka... Kramar till dig Josefine!

Svar: Exakt, man får försöka. Det här med att hinna med allt är så svårt speciellt när man har skolan att tänka på....massa kramar<3
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 00:17:08
URL: http://agnesnielsen.devote.se
Postat av: Siri

Du är så bra som vågar dela med dig av sånt här! Du är inte ensam och jag känner igen mig jättemycket i det du säger. Jag tror att det finns väldigt många människor som tänker samma tankar, speciellt i den här åldern också. Va stark, livet har sina upp-och nedgångar och det blir bättre. Kram

Svar: Tack Siri för din kommentar! Massa kramar<3<3
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 00:20:26
Postat av: Sanna Olsson

Hej1
Jag känner igen mig så jäkla mycket i det du skriver! Jag är precis likadan. Speciellt nu på lovet har det varit jobbigt då man har mycket tid och inte så mycket att sysselsätta sig med. Sen har typ alla mina kompisa varit borta nu också så jag har mest varit med in pojkvän. och då blir det så dumt för man kan inte slappna av när man tänker så jäkla mycket! Usch jag önskar man bara kunde sluta övertäänka allt! :(
Hoppas det blir bätttre för dig iaf! <3

Svar: Precis! Massa kramar <3
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 00:54:38
Postat av: Du är inte ensam

Heej!
Känner igen mig jättemycket på det du skriver. Har mått riktigt dåligt under 2013, både våren och hösten. De mesta har handlat om relationer som inte varit bra mellan mina vänner, men samtidigt kan jag inte bryta relationerna. Det är frusterande när man inte vet vilka man kak lita på...

Men jag vet att du kommer klara detta Josefine! Har följt din blogg de senaste halvåret och du är en stark person! Ser upp till dig jättemycket och insperaras av dig. Till skillnad från andra bloggare tycker jag du är mycket mer ödmjuk, stark och glädjespridare! Fortsätt så du gör och allt kommer bli bättre ♥

Svar: Tack så himla mycket! Du är så stark ska du veta. Massa styrkekramar till dig<33
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 02:02:00
Postat av: Julia Wincent

Du är så duktig! Minns en tjej som var grym första dagen på jobbet! Ibland önskar man att man inte behövde känna allt och analysera allt men..det är väl också det som gör en till den man är. Det här med prestationsångest och oro brukar gå i perioder men det blir också bättre med tiden! Kramar<3

Svar: Tack Julia! Det värmde. Blir så glad över din kommentar! Hoppas att allt är bra med dig, kram!<3
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 02:09:03
URL: http://juliawincent.blogg.se
Postat av: Nathalie

Du är inte ensam. Själv har jag det också sådär, och jag hoppas att det blir bättre för dig! Att du slutar oroa dig fastän jag vet att det är jättesvårt.

Svar: Skönt att man inte är ensam , kram
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 05:51:50
URL: http://slapparnatta.blogg.se
Postat av: Ebba

Jag är precis likadan tänker på kvällen och kan inte sova men på dan låtsas man att det är okej.Jag har också ganska dålig självförtroende❤️❤️Allt kommer lösa sig gumman! Du är en skitbra bloggare och älskar din blogg❤️Puss Från ett fan vid namn ebba❤️

Svar: Tack bästa du! Kramisar <3<3
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 09:19:51
Postat av: Lisa

Vilket bra inlägg! Jag är precis likadan som dig. Men det är så konstigt, när jag tittar på dig är du i mina ögon helt perfekt och jag kan inte förstå att du kan vara missnöjd med ditt utseende. Men jag vet hur det är, och hur många komplimanger man än får så kan man ändå inte sluta tvivla. Fast du ska ändå veta att du är så fin och man märker att du är så snäll och omtänksam, bara genom dina inlägg. Det där med att man gör små problem till stora det gjorde jag ofta förut. Men sen bestämde jag mig att verkligen göra allt för att försöka att sluta, för det är så jobbigt. Och det är svårt, men nu har jag lättare att skjuta bort småproblem än förut. Hoppas du mår bättre snart iallafall! Kram

Svar: Tack fina Lisa!! Massa kramar<3
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 10:54:32
Postat av: E L I N A

känner igen mig på vissa punkter speciellt om att övertänka. Mitt mål 2014 är att bli en gladare självsäkrare människa. Såg denna videon idag du borde kolla med :)
http://www.youtube.com/watch?v=mLKF_iK5T0g

Svar: Tack för tipset, ska kolla på den <3 kramisar
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 17:55:15
URL: http://elinaarnesson.blogg.se
Postat av: anna ak

Jag kan säga att jag känner igen mig i det du skriver,jag tänker alldelles för mycket när jag inte har något att göra.Grej är att jag börjar tänka så djupa tankar så att jag blir bara arg eller ledsen
Men de kan också vara bra att få tänka och fundera,för att nån gång kommer de att komma fram.

Jag tänkte bara skriva att du är inte den ända som tänker så ,jag tror att alla gör de fast en del inte säger de inte bara.

Kram Anna

Svar: Skönt att man inte är ensam! Massa kramar till dig Anna <3
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 18:39:17
Postat av: Ida-foto

Känner igen mig i det mesta du skriver! Oroar mig för jätte små saker i onödan och det där med något man sa och sen kommer på att man kanske skulle sagt något och funderar en massa på det, där känner jag verkligen igen mig i…
Hoppas du mår bättre snart! :)
Kram

Svar: Tack fina du <3 kramisar
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 20:37:42
URL: http://sidensfoto.blogg.se
Postat av: Molly

Hoppas allt blir bra och du blir glad av de i din omgivning och som du sa de ger dig stöd.

Inte ska du tänka för mycket på det som är dåligt utan tänka på de stunder du hade så kul eller träffade en kille som du gillade eller bara bra minnen som får dig att le och inte alltid tänka negativt. Du verkar verkligen som en super schysst, snäll och omtänksam tjej Josefine som bryr sig om människor i din omgivning vilket gör att det uppskattas av de och de ger dig energi och kärlek tillbaks.

Hoppas det blir bättre!
Massor med kramar.

Svar: Tack för din kommentar Molly! Massa kramar till dig <3
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 21:34:23
URL: http://moollye.blogg.se
Postat av: Lovisa 15 år

Hej Josefine! Riktigt modigt av dig att skriva detta och jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Jag vet inte vad jag ska göra för när jag mår som sämst känner jag att jag inte kan prata med någon tex mamma eller någon annan för det känns som att jag är en börda och jobbig för att jag berättar. Ha det så jättebra nu Josefine, du ska se att allt blir bättre snart. Kramar / Lovisa.

Svar: Tack fina du! Kramisar
Josefine Olsson

2014-01-06 @ 23:14:04
Postat av: Tilde

Hej ville bara skriva att jag känner igen mig så himla mycket! Varje gång det är långa lov som vinterlovet och sommarlovet och jag knappt gör nåt om dagarna funderar jag så himla mycket hela tiden. Som du sa så är jag jätterädd att nån i min omgivning som betyder mycket för mig ska bli sjuka eller att jag ska bli det. Eller att nån ska va med om en bilolycka och skada sig eller dö. Jag är så himla rädd hela tiden att det är sjukt. Jag har haft tvångstankar i 3 års tid. 3 ÅRS TID! Min familj har varit väldigt stöttande och hjälpt mig så himla mycket och även mina vänner. Har fortfarande ganska mycket tvångstankar som handlar om att repetera allt jag säger till folk i mitt huvud och i ditt inlägg kände jag igen mig för ibland försöker jag höra i mitt eget huvud hur det lät när jag sa något tex " lät det skrytsamt, lät det elakt, lät det sårande " osv. Det är jättejobbigt att ha tvångstankar.. Men väldigt bra skrivet. När man har en blogg är det superbra att skriva sånna här inlägg när man mår dåligt för ens yngre bloggläsare ska inte tro att livet är perfekt för någon för det är det verkligen inte.
Kram på dig och ta hand om dig!

Svar: Åh tack för kommentaren! Du är bäst. KRAM! <3
Josefine Olsson

2014-01-07 @ 09:24:38
Postat av: Tora (torahansson.blogg.se)

Jag känner igen mig i det du skriver! Det har varit så för mig i kanske ett år, jag tänker fööör mycket. När jag är med folk ler jag som att allt är bra men när jag sedan får vara ensam brister allt. Jag börjar tänka på något så kommer det bara fler, fler, fler och ännu fler tankar som gör mig ostabil. Det är verkligen så jobbigt men kom ihåg att du har dina läsare som alltid kommer stötta dig, iallafall jag. Du ska må bra Josefine. Våga prata ut, gör saker du blir glad över, försök att inte tänka så mycket även om det är svårt. Allt kommer bli bra <3

Svar: Tack fina Tora <3 Du är bäst!
Josefine Olsson

2014-01-07 @ 13:34:45
URL: http://torahansson.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag har varit en sån person. Att man tänker otroligt mycket. Jag var en sån som tänkte speciellt vad andra tänker och tycker när jag är i närheten. Det fick mig att inte prata så mycket med mima vänner. Jag tänkte också på om nån i min omgivning kommer dö. Jag var så jävla orolig för allt och alla helt enkelt. Men sen en dag berättade min vän för mig "Saker händer av en anledning, om nån av dina vänner tycker illa om dig är hon inte en bra vän, om nån du känner skulle dö så var kanske hennes tid inne. Människor lever och dör. Det enda du kan göra är umgås med alla så mycket kan så du kan skapa minnen som du kan tänka tillbaka senare". Dem orden gick rakt in i hjärtat och idag mår jag mycket bättre. Hoppas nåt av det hjälpte dig som det hjälpte mig. Hoppas hoppas du mår iaf bra snart. Många kramar <3 <3

Svar: Tack fina du!! Massa kramar <33
Josefine Olsson

2014-01-07 @ 16:09:04
Postat av: Björn Hermansson

Att du är rädd att förlora någon kan ju ha koppling till familjens skilsmässa (för den var ju er allas). Annars är det väl en vanlig existentiell osäkerhet som ger den känslan. Vi är ju alla faktist väldigt utsatta och livet kan snabbt förändras även om det ser stabilt ut för tillfället. Jag tror inte det försvinner med åren. Man kan vara väldigt orolig för sina barn. Det är viktigt att man har inflytande på sitt liv och vad som händer. Det gör att man inte känner sig som ett offer för händelser eller andra. På det viset kan det bli lättare när man blir lite äldre. Så ta makten över ditt liv och dina värderingar! Bli aldrig ett offer! Det känns fint att du söker stöd bland dina läsare. MVH /Björn

Svar: Tack för din kommentar, du har helt rätt :)
Josefine Olsson

2014-01-07 @ 17:05:24
Postat av: N

Jag är precis som du. Jag är så rädd för vad andra ska tycka om mig. Det är skönt att veta att jag inte är ensam.
Något som kan hjälpa är att du pratar med någon som dina vänner, mamma eller någon annan du litar på i din omgivning. Jag går alltid till min mamma och mår mycket bättre när jag fått prata ut.
Jag hoppas du mår bättre snart. Kram!

Svar: Tack finis! Massa kramar
Josefine Olsson

2014-01-07 @ 17:29:06
Postat av: Josefine

Åh känner igen mig så sjukt mycket i det du skriver!! Du är inte ensam i det här, jag själv har varit i en sorts depression ett tag och har varit i precis samma situation som du, haft för mycket fritid till att tänka över saker, också varit grymt rädd att förlora någon nära. Men jag ska till Thailand imorgon så hoppas det blir bättre då... Du är inte ensam om det här iaf. Förstår precis hur du känner och kan verkligen relatera. Du verkar vara en så himla fin person och ingen förtjänar att känna så, absolut inte du om någon. Försök blicka framåt, allting kan bara bli bättre. Stay strong ❤️

Svar: Tack fina du! Och trevlig resa <3
Josefine Olsson

2014-01-07 @ 17:51:46
Postat av: ❤️

Hej! Stackars dig!❤️ älskar dig och din blogg! Var stark, för du är speciel⭐️

2014-01-07 @ 20:19:17
Postat av: Lovisa

Åh, är verkligen EXAKT likadan. Väldigt skönt att höra att jag inte är ensam.

Svar: Precis, kram <3
Josefine Olsson

2014-01-08 @ 16:23:18
Postat av: Clara

Känner igen mig så sjukt mycket! Jag går mest runt och är rädd, rädd för att något hemskt ska hända, rädd för att inte vara tillräcklig, rädd för att bli ensam. Det är så jävla jobbigt. Så skönt att du är likadan.
Har du hört Håkan Hellström? Hans musik hjälper mig jättemycket när jag mår som sämst, bara gråta ut till liksom. Du kan ju prova om du vill :)
Vi får komma ihåg att vi är många som känner så här, vi är inte ensamma. Du är grym Josefine <3

Svar: Tack fina Clara <3 kram
Josefine Olsson

2014-01-08 @ 18:39:02
Postat av: Ida

GUD så jag känner igen mig. Det är nästan helt oförklarligt hur det ens är möjligt att man kan tänka så mycket ibland, men det gör man ändå på något himla vis. På allt, vänder och vrider på det fastän man mycket väl vet att det finns forskning som bevisar att övertänkande leder till nedstämdhet och ångest. Jag har själv fått diagnosen GAD, vilket innebär att jag har seriösa problem med ångest - just på grund av att jag tänker alldeles för mycket, på allt, och därför börjar oroa mig överdrivet mycket, för allt, också. Jag känner ju inte dig eller vet precis hur du är men jag kan i alla fall hoppas och tro att det med stor sannolikhet blir bättre, det har det blivit för mig, även om det tagit ett tag. Tack för att du delar med dig av sånt här, det är himla fint att se att bloggare också kan visa precis den här, inte alltid så perfekta, sidan av sig själva. Kram!

Svar: Tack för din kommentar! Du är bäst kram <3
Josefine Olsson

2014-01-08 @ 20:24:11
Postat av: Björn

Hej
Du publicerade inte min kommentar. Var det något fel på min kommentar till dina funderingar kring "övertänkande"?

Svar: Hej! Nej, har inte hunnit acceptera alla ännu, har massa kommentarer som inte är accepterade än :)
Josefine Olsson

2014-01-08 @ 20:34:01
Postat av: Linn

Va stark! För du är speciell<3 alla älskar dig! Och du kommer alltid ha vårat stöd

Svar: Tack fina du <3 kram
Josefine Olsson

2014-01-09 @ 07:44:01
Postat av: Alicia

Jag känner verkligen igen det där! Har inte kunnat sova förrän klockan har blivit 2 de två senaste nätterna nu, bara för att jag inte kan sluta tänka.. Visserligen är det både bra och dåliga tankar nu, men jag tänker alldeles för mycket ändå..

Men du verkar vara världens gulligaste och du förtjänar verkligen att må bra! Så hoppas att det blir bättre, kram!

Svar: Åh tack sötnos <3 kram
Josefine Olsson

2014-01-09 @ 14:26:57

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0