be careful and spread love

Igår hände en ganska så otäck sak. Jag var i Stockholm för skulle hälsa på några företag då det är pressvecka, när jag hade varit hos dem så satt jag mig på Espresso House för att tåget gick en timme senare. Jag beställde min goda kaffe latte och en kyckling bagel (asgod!!!), det var rätt så mycket folk så var tvungen att lägga i från mig min väska med kameran i vid det bordet medans jag gick och hämtade min latte. Jag såg en man gå runt på cafét, tyckte det var konstigt för han satt sig aldrig men jag tänkte inte mer på det utan jag tog upp min läxbok och började plugga litegrann.
 
Plöstligt hör jag ett skrik bakom mig och ett "HELVEETEE!!!!!! FAN!!!!", trodde att någon hade spillt kaffe över sig men nix pix. Såg den där mannen springa mot utgången, alltså han var snabb som blixten så hann bara se ryggen på honom. Det gick på två sekunder. Han hade tagit kvinnan som satt bakom mig, hennes Ipad. Den låg liksom framför henne på bordet. Det var så himla obehagligt och tyvärr fick de inte tag på honom. Kändes så konstigt för har aldrig varit med om något sådant förut, har hört att det har hänt utomlands som i till exempel Barcelona. Men att det händer runt om oss och det kunde lika gärna har varit min väska som han hade tagit. Tyckte så synd om tjejen, hon satt ändå och fikade med sin kompis och mitt framför ögonen tar han den och springer iväg.
 
Note to myself: Lämna ALDRIG dina saker ur sikte!!!
 
Och kom ihåg be nice and spread love! :D
Armband: Ur&Penn.

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Matilda - Skönhetsblogg

Man slutar aldrig förvånas över hur många idioter det finns i världen.

2014-10-16 @ 20:05:46
URL: http://ttilles.se
Postat av: Natalie

Människor..

2014-10-16 @ 20:20:21
Postat av: Kajsa

Snyggt armband:)!!

2014-10-17 @ 16:26:19
URL: http://strandkajsa.blogg.se/
Postat av: Selma

oj! trodde inte heller sådant hände så ofta i sverige! vad hemskt!

2014-10-17 @ 17:51:55
URL: http://fotoselmi.blogg.se/
Postat av: Karin

Vart kommer tröjan ifrån? <3

2014-10-17 @ 18:24:55
URL: http://ahlgreens.blogg.se
Postat av: Felicia

Jag såg samma typ av grej för inte så längesen. En kvinna som går på stan med mobilen i handen, antar att hon skulle skicka iväg ett mess, och en kille går förbi, rycker telefonen och kutar.. Sedan dess är jag noggrann med vart jag har telefonen och även vart jag har människor runt mig/hur dom beter sig.

2014-10-20 @ 10:06:37
URL: http://feliciaas.forme.se

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0