kladdkakans dag

Visste ni att det är kladdkakans dag idag? Om jag fick välja ett bakverk jag skulle äta hela mitt liv så är det definitivt kladdkaka. Den får gärna vara lite (mycket) kladdig! Tänkte dela med mig av ett nyttigt recept på en kladdkaka. Perfekt mellis!
- Ägg
- Russin eller dadlar
- Mandelmjöl
-Kokos
-Kakao
-Liiite mjölk
-Kokosolja
-Bakpulver
 
Som ni vet tar jag aldrig mått på ingridienserna utan jag bara häller i, så ta så mycket du vill av allt beroende på hur stor formen är. Även om man ej gillar russin så ska man ta det för det ger bara den söta smaken på kakan. Så man känner inte smaken på russin!
 
Sätt på ugnen på 175 grader. Mixa dadlar eller russin och kokos. Häll sedan i resten och mixa lite till. Kokosoljan ska värmas innan du häller i den. Smörj en form och ställ in den i ugnen cirka 8 minuter, den ska vara kletig när du tar ut den. Ställ den sen i kylen någon timme, sen är den färdig att ätas!! Min var allra godast dagen efter. Supergott!
 
 Inspo av Emma Barremyr.

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: matilda ♡

haha nej, det visste jag faktiskt inte! har dock inte ätit någon kladdkaka idag ://

2014-11-07 @ 17:29:11
URL: http://matiiildaa.blogg.se
Postat av: Johanna

Gott!

2014-11-07 @ 18:22:11
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Postat av: Lisa

Kan man ta vanligt mjöl istället för mandelmjöl!?

Svar: Yes!! :-)
Josefine Olsson

2014-11-07 @ 19:23:29
Postat av: Jasmine

Ser jätte gott ut, måste verkligen testa att göra den någon dag:) ^^

2014-11-09 @ 12:57:49
URL: http://jasminesfoto.webblogg.se

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0