krusbärspaj

Jag fick något ryck och bakade en krusbärspaj. Jag plockade det igår under lunchen på jobbet för där fanns det krusbärsbuskar. Har redan smakat på den och den var sjukt god! Tänkte bjuda kusinerna i sommarstugan på den :) Man kan lätt byta ut kursbären mot något annat, kanske blåbär/hallon om man vill :)
 
Pajdeg:
Valnötter
2 dl vetemjöl (jag hade hälften grahamsmjöl)
½ dl strösocker
100 g Svenskt Smör från Arla
2 äggulor

Fyllning:
4 dl krusbär(eller något annat bär om man vill)
2 ½ dl strösocker
2 msk vetemjöl 
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
3 dl Arla gräddfil
2 ägg
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 175°. 

Mixa nötterna i en matberedare till fina smulor. Lägg åt sidan. 

Blanda mjöl, socker och smör i matberedaren(jag bara rörde ihop allt). Tillsätt äggulor och nötter och kör till en deg. Tryck ut den i en pajform, ca 28 cm i diameter. Låt vila i kyl minst 30 min. 

Blanda krusbär och socker. Låt dra i minst 15 min.(Gjorde ej detta)

Rör ihop mjöl, vaniljsocker och salt. Tillsätt gräddfil, ägg och sist krusbären. Häll fyllningen i pajformen och grädda i mitten av ugnen ca 45 min. 

Låt pajen svalna. Vispa vaniljsåsen lätt och servera till.
 
Recept HÄRIFRÅN.

Comments
Innan du kommenterar:
1.Jag använder en Canon 600D.
2.Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS4.
3.Kommentera snälla kommentarer, elaka kommentarer kan du hålla för dig själv :)
4.Vill du kontakta mig? Maila då till: [email protected]

Postat av: Venice

Unika brillor du har i headern! Fina!

2014-08-01 @ 14:28:05
URL: http://yetanotherstupidblog.blogg.se
Postat av: Diman Dilir

ser sjukt gott ut!

2014-08-01 @ 16:43:38
URL: http://nattstad.se/dimand
Postat av: Emilia Gustavsson

mmm det ser gott ut, måste testa någon gång :)

2014-08-01 @ 21:40:39
URL: http://nattstad.se/emiliapiggys
Postat av: Anonym

Ser gott ut:)
Kram

2014-08-02 @ 16:28:15

Comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Blog:

Comment:

TILL STARTSIDAN


Hallå där! Kul att du har hittat hit. Mitt namn är Josefine Olsson och jag är en 17åring från Uppsala. Jag skriver om lite allt möjligt här i bloggen b.la vardag, foto, mode och skönhet. Jag är även en stor matälskare, rättare sagt mat är livet. Sen så tränar jag en hel del på fritiden så är ett hälsofreak. Hoppas att ni trivs här och välkomna tillbaka :)

♥ Instagram: Josefines.
♥ Twitter: JosefineOlssoon.
♥ Videofyme: Josefineolsson.
♥ Weheartit: josefineolssons.
♥ Youtube: josefineolssons.
♥Ask: http://ask.fm/josefineolssons



Follow on Bloglovin


Kontakta mig

RSS 2.0